Belangrijke punten om vooraf te weten

Als u cliënt bent bij reActivate krijgt je toegang tot jouw persoonlijke gegevens die vastgelegd worden in ons cliëntensysteem. Hier worden alle praktische aspecten rond jouw behandeltraject bewaard. Enkele belangrijke zaken om vooraf te weten:


Privacy

reActivate verzamelt en bewaart persoonsgegevens voor de diagnostiek en de behandeling van cliënten, echter niet meer dan strikt noodzakelijk. Wij gaan zorgvuldig om met uw gegevens. Uw gegevens worden verwerkt en bewaard conform de geldende wet- en regelgeving. Meer informatie over uw rechten en plichten vindt u ons privacyreglement.


Identificatieplicht

Wij zijn, als erkende zorgaanbieder, wettelijk verplicht het burgerservicenummer (BSN) te gebruiken bij het uitwisselen van gegevens met andere zorgverleners. Hiervoor leggen wij uw BSN vast in uw medisch cliëntdossier. Ter controle van uw BSN moeten wij u daarom verzoeken om bij uw eerste afspraak bij reActivate uw identiteitsbewijs mee te nemen.


Een afspraak afzeggen

Kun je niet op een afspraak komen? Zeg dan de afspraak minimaal 24 uur van te voren af, per telefoon of mail aan je behandelaar. Tot 24 uur van tevoren kun je op werkdagen kosteloos je afspraak afzeggen of verzetten.


Niet verschijnen op een afspraak (no show)

Bij een annulering of verplaatsing korter dan 24 uur van tevoren kunnen wij € 50,- in rekening brengen. Dit bedrag krijg je niet terug van de zorgverzekeraar. Bij de eerste keer betrachten we coulance, de tweede keer brengen van 50% van dit bedrag in rekening, de derde keer 100% en een vierde no-show is voor ons aanleiding om de behandeling stop te zetten.


Klachtenprocedure

Wij zijn trots op de kwaliteit van onze dienstverlening en doen er alles aan om dit te behouden. Mocht je toch tegen iets aan lopen waarover je niet tevreden bent of heb je suggesties hoe we het beter kunnen doen? Dan kun je altijd terecht bij de directie. Natuurlijk hanteren we ook een klachtenreglement voor het geval je er met de directie niet uitkomt. Je kunt je dan rechtstreeks wenden tot onze klachten-functionaris 


reActivate Klachten-functionaris
Per Post
Klachten-functionaris dhr. B. Vos
Seinstraat 16
1223 DA, Hilversum
secretariaat@reactivate.nl​



Algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden zijn opgesteld door het Landelijk Platform GGz (LPGGz), de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF), de Consumentenbond en GGZ Nederland. In de algemene voorwaarden staat niet welke zorg u nodig hebt, maar wel de afspraken over uw en onze rechten en plichten. Naast de voorwaarden geldt natuurlijk wat wettelijk geregeld is. Het geeft u en uw familie duidelijkheid over wat u kunt verwachten wanneer u bij ons in behandeling bent.

Behandelingen

reActivate kiest voor een holistische benadering met vitaliteit als doel.

meer informatie

Veel voorkomende klachten

Elk mens is uniek en heeft zijn eigen kenmerken. reActivate werkt oplossingsgericht vanuit een scherpte analyse en vanuit de wensen van de cliënt.

meer informatie

Veel gestelde vragen

Wij helpen graag. Ook door snelle antwoorden op veel voorkomende vragen. Kom je er niet uit. Bel ons dan.

meer informatie

Certificaten

Stichting GGZ Groep heeft als erkende Wtzi zorginstelling de kwaliteit van haar dienstverlening hoog in het vaandel. Wij hebben een actueel kwaliteitscertificaat van ISO.